ÁLMAIM ÉS JELENTÉSÜK

ÁLOM HAJÓZÁS

 

2004.06.07

Egy hálóhelyiségben laktam egy másik sráccal, de egy alkalommal szorosan mögöttem jött és nekem nyomta a derekát, és tudtam, hogy meleg. Megmondtam neki, hogy az ő dolga, hogy meleg, de ha engem inzultál, akkor költözzön inkább a szomszéd hálóhelyiségbe. Ez meg is történt, és amikor visszamentem, észrevettem, hogy valami mozog a szőnyeg alatt, hát patkány volt, egerek mászkáltak, mindenféle bogár látszott, a szoba közepén egy szőnyegkupacot felemeltem, alatta egy épp kinyúló állat volt, amelyik utolsó leheletét adta ki magából.

Elkezdtem kopogtatni a padlót, rátaposni a domborulatokra, hogy valahogy megszabaduljak a rengeteg albérlőtől, de nem sikerült, sőt, amikor az ágyam felemeltem, két öreg kóbor kutya menekült ki alóla, az ágy alá pisiltek, bűz volt, rothadt és penészes volt a szőnyeg, egyszóval szörnyűek voltak az állapotok.

Ezután felmentem a fedélzetre, mert közben kiderült, hogy egy hajón vagyunk, és be akartam jelenteni, hogy leszerelek a hajóról, mert amúgy is beteg vagyok. Közben kiderült, hogy sokan akarnak leszerelni, vannak szimulánsok is, és amikor a tisztnek előadtam a mondókámat, hogy én eleve orvosilag gyógyíthatatlan betegséggel vagyok itt, és el akarok menni a hajóról a szolgálatból, csak lefitymálóan elhúzta a száját, mert férfiatlannak tartotta a lépésemet.

Magyarázat: A hajószolgálat a földi élet,  melynek nehézségei elől sokan szeretnének menekülni, de nem az az igazi megoldás.

 

 

2004.06.17

Egy elegáns luxushajón dolgoztam valamilyen fedélzeti munkakörben. Lent voltam a szalonban, és a pultot figyelve feltűnt valami. A pult elülső bordó bársonnyal borított függőleges felületén volt egy bemélyedés, abban volt üveglap borítása alatt az étlap. Észrevettem, hogy az üveglap alatt apró kukacok vannak. Ebből zűr lesz, ha valamelyik utas meglátja, ezt ki kell onnan takarítani, nagytakarítást kell tartani az egész konyhában, és féregteleníteni kell. Kerestem az illetékest, szólni akartam, de nem sikerült. Volt éttermi zenész, teremtakarító, gépész, kismillió ember volt, aki a személyzethez tartozott, de mindenki megvonta a vállát, hogy ő nem illetékes.

Egyre feszültebb lettem, mert a kukacok egyre nagyobbak lettek, és attól tartottam, ha lejönnek az amerikai vendégek vacsorázni, ebből botrány lesz. Találtam egy belső szolgálai telefont, de ott meg nem volt meg az illetékes, a konyhafőnök telefonszáma. Szaladtam fűhöz-fához, varjúvargapálhoz, mire nagy nehezen előkerült valaki a konyháról és egy fekete vaslapot csavarozott az üveglap fölé, ami eltakarta az undorító látványt. Időközben ugyanis hüvelykujjnyi vastagságúra híztak a hernyók-kukacok. Érveltem, hogy nagytakarítás kell, nem elfedni a dolgokat, de rámszóltak, hogy én is megtehettem volna ugyanezt, ami pedig nem volt igaz, mert nem volt csavarhúzóm, és a konyhai takarítás sem az én dolgom.

Magyarázat: A táplálék az álomban a szellemi táplálék szimbolikája, az étlap a (szellemi) táplálékok gyűjteménye, a kukacok a tiszta tanítások felhígulását, elferdítését, megrontását szimbolizálják.

 

 

2005.02.18

Azt álmodtam, hogy hajóvezetői megbízást kaptam. Kicsit izgultam, mert bár van tengeri matrózi gyakorlatom, kormányoztam is hajót, de folyón vontatót, uszályokkal még nem. Megkaptam a forgalmi osztályon a papírokat, hogy induljak a határszélre a rakományomért, jó friss élő halért, amit Bécsbe kellett vinnem, de a hajómat nem tudtam birtokba venni, annyit vacakoltak a kikötőben. Úgy éreztem késésben vagyunk, és a határszélen már munkaidő vége lesz, mire odaérkezem, nem tudjuk még ma berakni a rakományt, nekem a vontató hajón kell aludnom kényelmetlen körülmények között. Volt azonban egy másik hajós, ő gyorsan lezavarta a fuvarját, de valami értelmetlenséget, ún. zweilinget szállított, bár vizes tartályhajóban, mint én az élő halakat, de már olajban megsütött halakat szállított, melyek ott uszkáltak a vízben, semmire nem volt jó az egész.

Magyarázat: A hajóvezető az élet tengerén irányít, a folyami hajózás azért nehezebb, mert árral szemben kell kormányozni. Az élő hal az élő hit jelképe.

 

 

2005. szeptember 30.

Tengerészként szolgáltam egy hajón, és a parton voltam épp, amikor megtudtam, hogy előléptetnek, és fizetésemelést kapok. Erre mellettem felsóhajtott egy tengerészfeleség, hogy akkor az ő férjének meg biztos csökkentik a fizetését, mert a hajóstársaság állandó szinten akarja tartani a költségeket, tehát valakinek emelnek, akkor a másiknak meg csökkentenek. Mondtam a hölgynek, hogy sajnálom, nem tudtam, hogy ilyen áron kapok fizetésemelést.

 

 

2005. október 1.

Budapestről Esztergomba jártam fel dolgozni hajóval. Amikor kinyitottam a munkahelyemen az öltöző szekrényem, akkor láttam, hogy a hátsó fala ki van bontva, de még az oldalfala is, é az oldalsó szekrény tulajdonosai a hátsó oldalon ülnek, és a szekrényem minimum fel van túrva. Észrevettem hogy hiányzanak a fa vállfáim, szóvá tettem, erre ócska használhatatlan műanyag vállfákat vetettek oda kárpótlásul, de ezt nem fogadtam el, és szóvá tettem. El is ment a kedvem, fogtam magam és visszamentem a hajóhoz. Alig indult el lefelé, odajött hozzám egy fiatal lány fehér köpenyben, körbenézett, hogy néz-e minket valaki, benyúlt a nadrágomba, elkezdett markolászni egy bizonyos részen, és közben azt mondta, szoláriumozni tessék, szoláriumozni van kedve? Nem volt ellenemre a markolászás, de nem értettem, hogy kerül ide a szolárium. Ezzel akar szoláriumozni csábítani, vagy épp a szolárium a fedőtevékenység, és a másik a lényeg?

 

 

2005. október 21.

Egy nagy tengerjáró hajón voltunk, akkora volt, mint egy úszó város, valami kisfőnökféle voltam. Úgy akarták az embereket a hajón történő végleg letelepedésre bírni, hogy hatalmas pazar lakosztályokat kínáltak kedvező áron, és indításnak pozitív diszkriminációként a liliputiaknak, meg a mozgássérülteknek szinte negyedáron adták a lakásokat, lakosztályokat.

Magyarázat:  A mammon csábítása.

 

 

2005. december 19

Tengerésznek jelentkeztem, s mint szokásos először parti feladatokra osztottak be, de mivel elmúlt már 7-8 hónap, úgy éreztem, rég eljött az ideje, hogy azt csináljam, csinálhassam, amire eredetileg jelentkeztem. Szerettem volna hajóra kerülni, csak nem tudtam, hol mozgassam a szálakat, a kikötői fedélzetmesternél, a kikötői első tisztnél, vagy a személyzeti osztálynál. Elsőként a kikötői fedélzetmesternél tettem szóvá kívánságom.

Magyarázat:  Aki úgy érzi, komolyabb, változatosabb, érdekesebb feladatra vállalkozott (küldetése van),   türelmetlenül várja annak megkezdését.

 

 

2007. november 19

Egy hajón voltam, amelyik megakadt a Duna közepén egy hídpillérnél. Megpróbáltam lejönni róla, és kiúszni a partra, de nagyon erős volt a sodrás, féltem, hogy belefulladok, nem tudok kiúszni. Mit volt mit tenni, visszamentem a hajóra, és a hajó elindult. Ekkor attól féltem, hogy irányítás nélkül még nagyobb baleset lesz, ezért bár nagyon nagy erőfeszítésembe került, felmentem a hajóhídra, és partra akartam irányítani a hajót. Aztán egyszerre csak ott volt Viktor fiam, én deréktől lefelé meztelen voltam, ő pedig adott kölcsön gólyalábakat, amikkel nagyon ügyesen tudtam közlekedni, de nem akartam, hogy Edit meglásson úgy, és a gólyaláb is az ővé volt, vagy valami miatt nem akartam, hogy tudja, hogy kölcsönkaptam,  de meglátott, én meg intettem neki, hogy szia Editkém. Aztán egy idő múlva már észrevettem, hogy nem a gólyalábon járok, a bokám szép gyorsan mozog, ahogy a lépcsőn fel-le megyek, és egész testem ruha fedi,  szép elegáns szürke öltöny van rajtam.

Magyarázat:  Életem hajója, életem folyásának közepén megakadt, megrekedt. El akartam hagyni a halást elősegítő eszközt, (körülményeket) és magam, szabadkézzel ( a biztonságot jelentő) partra úszni, kerestem a biztonságot, de segédeszköz nélkül túl veszélyesnek mutatkozott. Megindult ismét életem hajója, és nagy erőfeszítéssel jutottam el oda, hogy saját kezembe vegyem életem irányítását. Egómmal (Edittel, a régi feleségemmel) való kapcsolatom szülötte segítséget, újabb segédeszközt adna, de az egóm szememben nem legitim, és nem akarom elfogadni, hogy tőle is jöhet segítség. Pedig az egó is segít a fejlődésben, csak az ember hajlamos az egót kárhoztatni, vagy mulandó volta miatt alacsonyabb rendűnek tekinteni. Felül (szellemileg) fedet, védett, felöltözött voltam, alul, tudatalattimban, anyagi mivoltomban védtelen, meztelen. Végül partra értem, megtaláltam a  biztonságot, az élet egyenetlenségeihez könnyedén igazodom, úgy szellemben, mint anyagban, úgy tudatfelettiben, mint tudatalattiban elegánsan felöltözött vagyok.

 

 

2008. július 24.

A másik álom még nyomasztóbb, egyszemélyes motoros hajóval mentem a Dunán, gyorsan haladtam, két kajakost még gyorsan le is előztem, azonban észrevettem, hogy a hajóm süllyed, már a köldökömig ér a víz, ahogy ülök a hajóban. Próbáltam valahogy felhozni a víz színére a hajót, de csak süllyedt...

Magyarázat: Életem hajója süllyed

 

 

2008. augusztus 04.

Álmomban egy nagy utasszállító hajón utaztam, és le kellett költöznöm az alsó részbe.

Magyarázat: Felül az utasok laknak, akiket kiszolgálnak, alul a személyzet, aki kiszolgálja őket. A nagy hajó az élet, a világ.

 

 

2009. november  8.

Ma azt álmodtam, hogy egy nagy hajón voltam kint  a fedélzeten, és egy kimutatást készítettem, nézegettem, és az elmúlt időszakban nagyon alacsony volt a forgalom, annyi, amennyiért nem is éri meg egy embert tartani...aztán, eközben felpillantottam, és láttam, hogy az ég elfeketedik és egy hatalmas vihar közeleg, gyorsan félre is tettem a kimutatást, és indultam be a fedélzetről a hajó belsejébe, és igyekeztem mindenütt az ablakokat becsukni, mindent rögzíteni, biztonságba tenni.

Magyarázat: A egész világ felett viharfelhők gyülekeznek, és az egyetlen lehetőség, hogy a belső világunkban lelünk rá a biztonságra. (K.T. barátom megfejtése, én csak annyit gondoltam, hogy nagy változás következik az életemben)

 

 

2010. július 31.

A másik álmomban egy hatalmas hajón voltam matróz. Valahol aludtam, úgy kezdődött az álom, hogy felébredtem a hajón, és indultam a fedélzetmesterhez,  hogy munkára jelentkezzek. lassan ébredeztem, és azzal arányosan tudatosodott bennem, hogy hol vagyok, és hogy igyekszem munkára jelentkezni. Elég kalandos, veszélyes volt a munkába menet, mély raktárak felett csüngő ingatag láncokon kellett átlépegetnem, átugranom, hogy a főnökség felé haladjak, kiszálkásodott drótkötelekbe lehetett itt-ott kapaszkodni, kicsit félelmetes volt, hogy egy rossz lépés, és a mélybe zuhanok, de legyőztem a félelmet, és mentem a célom felé a mostoha körülmények között.

Magyarázat: Szellemi ébredésemmel párhuzamosan ráébredtem küldetésemre és feladatomra, mely nem könnyű, és nem jár veszélyek nélkül.

 

 

2010. augusztus 2.

Egy nagy tengerjáró hajón voltam fedélzeti matróz. Lent voltam a gépészek lakókabinjainak folyosóján, ahol a gépházból kicsapódó, kipárolgó olajos levegő a porral elegyedve lerakódott a felületen, és megállapítottam, hogy itt bizony a srácok elhanyagolták a takarítást.

Megjelent a hajó kapitánya, és éktelen haragra gerjedt, leszidta a gépészeket és rájuk parancsolt, hogy azonnal kezdjenek takarítani, mert az esztétikum a legkevesebb, de a jelenlegi állapot magukra a gépészekre és az ott közlekedőkre is balesetveszélyes, és ezen túlmenően, ha a porral keveredett olaj, az ún. dzsuva lerakódik, a gépek is tönkremehetnek, balesetet okozhatnak, sőt az egész hajó elsüllyedését is eredményezhetik.

Mivel én fedélzeti matróz voltam, a szidás rám nem vonatkozott, de beálltam én is takarítani segíteni, hogy minél hamarabb rend és tisztaság legyen.

Magyarázat: Ez az álom akár Jézus egyik példabeszéde is lehetne, ha a hajó kapitányát helyettesítjük a földesúrral, a gépészeket a bérlőkkel.

 

 

2010. október 19.

Egy hajón voltam, ami egy nagy széles folyón halad felfelé. Vihar kerekedett, láttam, hogy a hajó orra akkorákat  kanalaz a vízben, hogy nemsokára elsüllyed. Szaladtam figyelmeztetni a személyzetet, tippeket adtam, hogy változtatni kéne az irányon, csökkenteni a sebességen, illetve leszaladtam a gépházba megnézni, hogy nincs-e szivárgás, mert akkor be kell indítani a szivattyúkat, mert a merülési vonal alatt voltunk rég, és tudtam, ez nem rendeltetésszerű állapot.

Segítettem az egyes kikötéseknél is, elég gyakorlatlannak tűnt a személyzet, bennem meg felderengtek az emlékek, hogy én gyakorlott hajós vagyok, már nagyon sokszor végigjártam az utat, és megküzdöttem a problémákkal. Egy részen olyan alacsony volt a vízállás, hogy félő volt, fennakadunk. nagy sebességgel vitték a hajót, és lendületből átszaladt a száraz részeken, legalábbis majdnem, mert végül megfeneklett. itt is tippet adtam, hogy vizet kell hordani a hajó alá, és végül sikerült újra elindulnunk.

Ahogy egyre feljebb értünk, már szinte a személyzethez tartoztam, annyit foglalkoztam velük és dolgoztam a hajón. Már nemcsak a matrózokkal és hajó alapvető dolgival, hanem az irányítással is törődtem. Felmentem a parancsnoki hídra, és láttam, hogy egyre keskenyebb a folyó a hajóhoz képest, mint a korinthoszi csatornában, hogy szinte kilóg a vízből kétoldalt a hajó.

Gyakorlatlanul, ügyetlenül irányították a hajót, túl gyorsan haladtak, félő volt, hogy partnak megyünk, többször meg kellett fognom a kormányt, és korrigálni az irányt, és nem tudták, hogy lehet lassítani is, ha ún. visszaveret az ember, tehát ellenkező irányba forgatja a hajócsavart.

Ezzel tudtam megakadályozni, hogy egy csomó embert agyonüssenek a hajóval.

Magyarázat: Egyre ügyesebben hajózom az élet vizén.

 

 

2012. május 31.

Álmomban tengerész voltam, és a hajónk New Yorkba ért. Kabintársammal a hajó mélyén lévő kabinunkban számvetést készítettünk, hogy itt érdemes a legjobban elkölteni megtakarított pénzünket, mert itt tudunk olyan dolgokat jó áron vásárolni, amelyek otthon majd értékesek lesznek. Pár blokkot is találtunk, amelyen előző matrózok vásárlásai szerepeltek, ők is itt vásároltak be nagy értékben. Készültem , hogy a kabinból menjek a városba vásárolni.

Magyarázat: Életem új, nagy lehetőségekkel, szellemi gazdagodással kecsegtető korszakához érkezett, igyekszem minél több szellemi kincset gyűjteni.

 

 

2012. november 25.

Álmomban a Dunán hajóztam lefelé egy nyitott motoros bárkán/hajón, amin még többen tartózkodtak. Észrevettem, hogy a motor leállt, és láttam, hogy a környezetben az összes többi hajón, csónakban ugyanaz a helyzet, ezért a maradék lendületet kihasználva gyorsan part felé kormányoztam a hajót, majd amikor a lendület elfogyott, csípőmozgással himbáltam úgy a a hajót, hogy a part felé sodródjon. Még csodálkoztam is, hogy mennyi erő van a derekamban, hogy egy ekkora hajót csupán a testem ringatásával part felé tudok vinni.

Kicsit izgultam, hogy sikerül-e partot érni, de végre megnyugtató súrlódás hallatszott, a hajó feneke a parti homokot súrolta, biztonságba értünk.

Magyarázat: Felismertem a szellemi út buktatóit és másokon is igyekszem segíteni.

 

 

2013. december 3.

Álmomban tengerészként Abu Dhabiban szálltam hajóra. Ahogy megérkeztem, rögtön kimenőt kértem pár társammal és kimentünk délután a városba. Annyira belefeledkeztem a tarka világ forgatagába, hogy észre sem vettem, hogy beesteledett, és valamikor hajnal előtt jutott eszembe, hogy este 8-12 között nekem már szolgálatban kellett volna lennem. Rossz érzés fogott el, hogy a kötelességemet elmulasztottam, igyekeztem gyorsan vissza a hajóra, ráadásul az egyik matróztársam elmondta, hogy a fedélzetmester az ilyen elmulasztott műszakokért három másik műszakot ró ki az emberre. Közben már kivilágosodott, és ahogy mentem vissza a hajóhoz úgy számoltam tíz óra is lesz, mire visszaérek, tehát hat műszakot kell majd bepótolnom, ami nem lesz könnyű, de kibírom..

Magyarázat: Szellemi mulasztásaimat kötelességtudóan pótolom.

 

 

2014. május  15.

Álmomban a Dunán hajóztunk lefelé Duna-tengerjáró hajónkkal a tengerhez. Mögöttünk egy Dunai hajó jött, de elakadtak valamilyen zátonyban. Kötelet dobtunk nekik és vontára vettük őket, hogy lehúzzuk a zátonyról, de valamit elügyetlenkedtek és a vontatókötél is egy víz alatti szikladarab alá szorult. Láttam, hogy nem jutunk se előre, se hátra, ezért kiugrottam a hajóról és odamentem a víz alatti sziklához és kiszabadítottam a vontatókötelet..

Magyarázat: Segítőkész vagyok.

 

 

 

2014. augusztus 19.

Álmomban folyami hajóra szálltam be matróznak. Kicsit visszalépés volt, hiszen fiatalon már tengeri hajón is voltam matróz, de belevágtam a munkába. Amikor beöltöztem, csodálkoztam, mi mindennel „kényeztetik” a matrózokat, papírtörölközővel tekerték körbe a derekukat, tomporukat, hogy kényelmes legyen, ha leülnek a fedélzeten egy vas bakra, rengeteg törülköző, kényelmi, szépészeti holmi, ami fiatal koromban még nem is létezett a hajózásnál. Felmentem a hajó tetejére és mivel a vízállás magas volt, majdnem elsodort egy híd, de bravúrosan megoldottam a dolgot.

Magyarázat: Navigare necesse est! (Hajózni szükséges! latinul) .

 

 

2014. október 31.

Álmomban egy török kikötőbe futott be a hajónk. Kint sétáltam a városban, amikor egy jószándékú idegen megszólított, és felajánlotta, hogy elvisz egy üzletbe, ahol nagyon olcsón vehetek két rend ruhát magamnak, két szép inget, két szép vasalt nadrágot, és két kézzel varrott, fényes, sevróbőr cipőt. Először elutasítottam, mondván, időm túlnyomó részét munkával munkaruhában töltöm, minek nekem annyi szép ruha, de azzal érvelt, hogy alkalmi vásár mindösszesen 4000 Ft-ért és a bolt közel van a kikötőhöz, egészen közel a mólóhoz, ahol hajónk kikötött. Ezért elfogadtam ajánlatát, majd taxiba ültünk. Ütött köpött „régi nagy csoda” volt, egy Mitsubishi Galant, rozsdás volt jócskán, de kényelme volt belülről. Amikor kiadta az útvonalat a taxisnak, megjegyezte nekem, hogy náluk nem szokás a taxissal tegeződni...

Magyarázat: Megújulásom várható.

 

 

2016. március 11.

Álmomban hatalmas tengeri hajóra  szálltam be tengerész matróznak. Örömmel tervezgettem, izgultam, milyen lesz a régi kikötőket bejárni, a hajón dolgozni. Bár már voltam tengerész és akkor eljutottam a kormányos matrózi rangig, azonkívül diplomás is vagyok, szerényen viseltem, hogy hajósinasnak néztek és kezeltek. Megtaláltam  a csomagjaimat a legénységi lakótér folyosóra, ezért benyitottam a legközelebbi kabinba: - Jó napot mindenkinek, melyik az én ágyam?  Ingerülten válaszoltak, hogy menjek innen, nem itt van az ágyam, ők alszanak, hagyjam őket békén. Sokat bolyongtam még a hajón a helyem keresve. .  

Magyarázat: A Földön nem mindenütt fogadnak kedvesen, főként a szellemi alvajárók, fel nem ébredettek. Keresem a helyem, de nem találom.

 

 

2016. március 14.

Álmomban egy hatalmas tengeri utasszállító hajón   dolgoztam, mint animátor. Különböző programokat találtam ki és azokon foglalkoztattam, szórakoztattam az utazókat.  

Magyarázat: Emberekkel foglalkozom.

 

 

2016. március 15.

Álmomban megismerkedtem a Mahart Folyamhajózási Személyszállítási Igazgatóság marketingesével. Örültem a találkozásnak, mert már régóta voltak javaslataim a folyami személyszállítás megreformálására. Elmondtam, hogy jelenleg csak két járat van kevés kikötővel, s bár ezek kihasználtsága majdnem 100 %-os, vannak még tartalékok. Ha eleinte nem is lenne nagy üzlet kisebb falvakat is bevenni a kikötők közé,  egy idő után azokban is felfutna a forgalom. Hazaszaladtam papírjaimért, amelyeken részletes számításokat és feljegyzéseket készítettem, de amikor visszaértem a körúti bérházhoz, már nem volt meg a lépcsőház és az utcáról ugrottam fel a harmadik emeleti ablakpárkányra. Keskeny volt a párkány, féltem, hogy leesek, ráadásul nem a Mahartos ismerős ablakához ugrottam fel. Nem mertem a keskeny párkányon odébb araszolni a Mahartos ismerős ablakához, de már egy helyben is ingadoztam, ezért elengedtem a nagy papírtekercseket, hogy ne zavarjanak az egyensúlyozásban és végül más utat nem látva fenekemmel benyomtam a mögöttem lévő ablakot. A zajra egy nagymamakorú idős hölgy lépett ijedten a szobába, akit mosolyogva megnyugtattam, hogy nem vagyok betörő. A dolgok jó végkifejletet vettek, mert kiderült, hogy a fia szintén a Mahartnál dolgozik, így áthívtuk a szomszédból a Mahart marketingesét és hármadban beszéltük át újító terveimet, javaslataimat.  

Magyarázat: Az élet folyamát szándékozom megreformálni.

 

 

2016. április 13

Álmomban pihenőidőszak után újra behajóztam. Társaimmal  együtt vidáman igyekeztünk a kikötőbe és találgattuk, hová fog menni a hajó. A hajóra lépve vettük észre, hogy még csak a külhéja kész, sem a fedélzet, sem a lakótér, sem a felépítmény még nincs rajta. A főgépész vagy  fedélzetmester üdvözölt minket és közölte, a hajó Indonéziába megy.

Magyarázat: Következő leszületésem körülményei kialakulóban vannak.

 

 

2016. június 11

Álmomban  tengeri kikötői rakparton sétálgattam az indulásra kész hajó mellett. Orromban már éreztem a tenger s az új kikötők illatát és ez örömmel töltött el.

Magyarázat: Változás előszelét érzem.

 

 

2016. július 27

Álmomban egy nagy hajón utaztam. Mindnyájunknak volt egy csomó olcsón bevásárolt élvezeti cikke, gyarmatáruja, cigaretta, italok, édességek, szörpök, kaviár, stb. Utazott a hajón egy pap is. Elkezdtük az élvezeti cikkeket a paphoz vinni és felajánlani Isten céljaira. Észrevettük, hogy utána sokkal boldogabbak lettünk, amikor lemondtunk valamiről, így aztán lassan mindent odaadtunk a papnak és nagyon boldogok voltunk.

Magyarázat: Amiről le tudunk mondani, az igazán a miénk.

 

 

2016. október 12

Álmomban tengerészként hajóra szálltam. Tapasztalt tengerész voltam, sokadszorra szálltam hajóra, kipihent voltam, égtem a tettvágytól. Kerestem egy szabad ágyat, lepakoltam mellé a cuccaim a szekrénybe, átöltöztem munkaruhába és bár még ebédidő volt, nekiálltam dolgozni. Találtam egy krétával rajzolt kört a hajótesten, azt kivágtam flexszel, de amikor megjöttek a többiek az ebédidőről, egy tapasztalt matróz megmutatta, hogy nem szép a vágásfelület, sorják vannak rajta, majd reszelővel ki kell javítani. Nekiálltam gyorsan reszelőt keresni, mert tapasztalt tengerészként szégyelltem ezt a hibát, minél hamarabb ki akartam javítani.

Magyarázat:Hibáimat igyekszem kijavítani.

 

 

2017. február 27

Álmomban kis Polski Fiat autómmal igyekeztem a kikötőbe, hogy beszálljak a DTET nevű hajóra, ahová beosztottak. Amikor a mólóhoz értem, láttam, hogy a hajó éppen kifutott és tudomásul vettem, hogy lemaradtam róla, de érdeklődtem a környéken és kiderült, hogy csak a kikötőn belüli manőverről van szó, így nem maradtam le. Ekkor azon gondolkodtam, mi lesz a kis Polskival, míg a hajón vagyok, ha a mólónál hagyom, könnyen beemelhetik daruval egy hajóra, valahol másutt kell biztonságba helyeznem.

Magyarázat: Tavasz, nyár, ősz, tél, edd meg, amit főztél.

 

 

2017. augusztus 14

Álmomban matrózként újra hajóra szálltam. Élveztem a munkát, gyakorlott matróz voltam. beszélgettem matróztársaimmal, amikor az első kikötő előtt a nyílt vízen mellénk állt egy másik magyar hajó. Átmentem a másik hajóra beszélgetni, tengerésztársakkal ismerkedni, anekdotázni,   de a hajó tovább sodródott, mert még nem partnál voltunk, csak a kikötő közelében. Egy idő múlva aggódni kezdtem, felhívtam mobiltelefonon a hajónk kapitányát, kedélyesen elbeszélgettem vele, eldicsekedtem, hogy közben diplomás lettem és kértem, hogy várjanak meg, míg visszatérek a hajóra. Közben még azt sem tudtam, hogy jutok vissza a hajómra. Aggodalmam felesleges volt, jött egy nagy gumicsónak, amin a hajómra visszatérő többi tengerész és velük utazó látogatóik voltak. A gumicsónak visszavitt a hajónkhoz, én pedig örömömben és megkönnyebbülésemben nagy tengerésztűvel és kenderfonállal elkezdtem javítgatni a gumicsónak hibáit.

Magyarázat: Életem sorsfeladatát végül kis bűntudattal beteljesítem.

 

 

2017. október 26

Álmomban egy nagy vitorlással akartam elvinni egy 6-8 fős társaságot a Balatonon vitorlázni. Az öbölben voltam a vitorláson, előkészíteni, de észrevettem, hogy felerősödött a szél és elkezdett sodródni a vitorlás a nyílt víz felé. A hajó nem volt lehorgonyozva, féltem, hogy nekisodródunk a mólónak, ezért megkerestem a hajó fenekén a horgonyt, de a kötele összecsomózódott, a kezem meg megbénult és nem tudtam kidobni. Segítségért fohászkodtam tehetetlenségemben és jött is két vitorlás segíteni. Hazamenet a ház kapujában várt feleségem és barátnője, egy könyv volt náluk, amit el akartak fogadtatni és alá akartak íratni velem, mert a ház többi lakói már aláírták és ez fontos volt nekik. Zavarban voltam előttük ruházatom miatt, amely nem volt makulátlan tiszta, és elindultam gyorsan felfelé a lépcsőn a lakásomhoz, mert mihamarabb túl akart lenni az aláíráson, ugyanis fáradt voltam, pihenni akartam.

Magyarázat: Megmenekültem egy veszélytől.

 

 

2019. november 24

Álmomban beszálltam egy hajóra. Gyakorlott tengerész voltam, sok hajón szolgáltam már. A hajókonyhára osztottak be, figyelmesen hallgattam a hajó parancsnoka és a főszakács megbeszélést a beszerzésekről. Otthonos biztonságérzetem volt, jó volt hajóra szállni.

Magyarázat: Szellemi táplálék készítésével foglalkozom

 

 

2020. április 24

Álmomban behajóztam egy hatnapos útra. Jelentkeztem szolgálatra, de este rossz előérzetem támadt a hajón, megijedtem, összepakoltam és kiszálltam a partra. Amikor a hajó elindult mégis rosszul éreztem magam, megbántam a döntésem, tudtam, hogy a hajón lenne a helyem, reménykedtem, hogy reggel talán visszajönnek és beszállhatok mégis.

Magyarázat: Megbánnám, ha kilépnék a szolgálatból, az életből, ráadásul nincs is sok hátra.

 

 

2020. május 5

Álmomban egy kisebb hajóra szálltam be öreg matrózként. A kapitány és egyben a hajó tulajdonosa egy fiatal nő volt. A hídra csak ő mehetett fel, az élelmiszerraktár hűtőkamrájában jégkrém és fagylalthegyek tornyosultak. . Egzotikus kikötőkbe jártunk. Egy alkalommal a híd környékén álltam, s  láttam, hogy egy nagy hajó keresztezi utunkat. A kapitánynő a félelemtől megdermedve állt egy helyben,  ezért hamar felszaladtam a hídra és egy gyors, határozott kormánymozdulattal megmentettem a hajót az ütközéstől. A kapitánynő megörült és azt mondta, ezentúl én leszek a kormányos.

Magyarázat: Hajózom.

 

 

2021. augusztus 27

Álmomban idős ex tengerészként újra hajóra szálltam. Sok idős kollega is volt a hajón. Bár jó ideje nem hajóztam, bíztam benne, hogy bírni fogom az utat. Bemutatkoztam mindenkinek, végigjártam a hajót, majd kimentem a városba. Egy angol kikötőben voltunk, kifogástalan angolsággal kértem eligazítást az üzletközpontban, ahol egy csomag puha toalettpapírt vásároltam. Az üzletközpontban nem találtam wc-t, a hajón is csak nagy nehezen, de vagy  el volt dugulva, színültig volt vízzel és székletdarabok úszkáltak benne, vagy fekete volt a wc kagyló és részeg hányás csúfította el. Nekiálltam egy slauggal a wc-ről a szennyeződést leveretni, hogy elvégezhessem a dolgom a nem túl kellemes körülmények között.

Magyarázat: Sokadik életemben hosszabb szünet után testet öltöttem. A világot és nyelvét jól ismertem, nem vártam tőle sokat. Szellemi salakanyagaimtól nehezen tudok szabadulni.

 

 

2021. augusztus 27

Álmomban idős ex tengerészként újra hajóra szálltam. Sok idős kollega is volt a hajón. Bár jó ideje nem hajóztam, bíztam benne, hogy bírni fogom az utat. Bemutatkoztam mindenkinek, végigjártam a hajót, majd kimentem a városba. Egy angol kikötőben voltunk, kifogástalan angolsággal kértem eligazítást az üzletközpontban, ahol egy csomag puha toalettpapírt vásároltam. Az üzletközpontban nem találtam wc-t, a hajón is csak nagy nehezen, de vagy  el volt dugulva, színültig volt vízzel és székletdarabok úszkáltak benne, vagy fekete volt a wc kagyló és részeg hányás csúfította el. Nekiálltam egy slauggal a wc-ről a szennyeződést leveretni, hogy elvégezhessem a dolgom a nem túl kellemes körülmények között.

Magyarázat: Sokadik életemben hosszabb szünet után testet öltöttem. A világot és nyelvét jól ismertem, nem vártam tőle sokat. Szellemi salakanyagaimtól nehezen tudok szabadulni.

 

 

2021. október 11

Álmomban  tengerész voltam, és egy kikötőben egy tengerésztársammal bementem egy dolláros boltba , ahol csak valutával lehetett fizetni. Nem voltam túlzottan elragadtatva a választéktól, zárás előtt nem sokkal mentem a boltba, de megtetszett egy tárgy, felkaptam, hogy megveszem. Aztán beljebb mentem és találtam még árút, ajándéktárgyakat, fogtam öt szép festett kistányért és a hónom alá vettem, és egy könyvet, amit a hajón lévő hölgynek szántam, aki iránt gyengéd érzelmeket tápláltam. Odaálltam a pénztárhoz, leraktam az először megvett tárgyat, és a pénztárossal való beszélgetés közben a zsebemben levő nagy köteg pénzből egy bankjeggyel kifizettem. Elindultunk tengerésztársammal a hajó felé, de egy idő után tekintetem a hónom alatt lévő tányérokra, meg a hasamhoz szorított könyvre esett és rádöbbentem, hogy azokat nem fizettem ki. Gyorsan visszafordultam, és bementem az üzletbe, ahol már zártak, a dolgozók hazamenni készültek. Az egyik dolgozó mérgesen nézett rám, hogy mit lábatlankodom ott, de a főnök megismert, mert ott volt a pénztárnál éppen, amikor fizettem, és azt mondta, rendben van, kivételesen rendezhetem a számlát, majd felírják, hogy sírtam, annyira bántott az ügy. Két három bankjegyemet adtam oda, még így is maradt egy nagy köteg, és megkönnyebbültem, amikor kiléptem a boltból. 

Magyarázat::  Karmikus adósságunkat, tartozásainkat jobb mihamarabb rendezni.

 

 

2022. február 1

Álmomban az éjszaka közepén a tengeren úsztam hajótöröttként, amikor a sötétségből kibontakozott egy hatalmas hajó, amelyik lassan méltóságteljesen közeledett felém.  Úgy tűnt, nem vettek észre és a meredek függőleges hajótesten nem lehet a hajóra jutni, de a hajó közepe táján egy lelógatott hágcsót vettem észre, amit sikerült elkapnom és elkezdtem mászni felfelé.

Magyarázat: A kilátástalannak tűnő helyzetből is van menekvés.

 

 

2022. február 28

Álmomban dolgoztam valahol, valami jutalom, vagy előléptetés várt rám, de közben kezembe került egy levél, hogy egy induló hajóra 27-én beszállhatok, mert bár elfeledkeztem róla, de beadtam oda a jelentkezésem, hogy ha alkalom nyílik rá, menni szeretnék. Egész lényem felhevült, otthagytam a munkahelyem és indultam a kikötőbe, de rengeteg akadály jött közbe és egyre kilátástalanabbnak tűnt, hogy odaérek indulásra...

Magyarázat: Anyagvilágbeli karrieremet odadobtam a szellemvilág hívására, de célomat még nem értem el...

 

 

2004.06.07

Egy hálóhelyiségben laktam egy másik sráccal, de egy alkalommal szorosan mögöttem jött és nekem nyomta a derekát, és tudtam, hogy meleg. Megmondtam neki, hogy az ő dolga, hogy meleg, de ha engem inzultál, akkor költözzön inkább a szomszéd hálóhelyiségbe. Ez meg is történt, és amikor visszamentem, észrevettem, hogy valami mozog a szőnyeg alatt, hát patkány volt, egerek mászkáltak, mindenféle bogár látszott, a szoba közepén egy szőnyegkupacot felemeltem, alatta egy épp kinyúló állat volt, amelyik utolsó leheletét adta ki magából.

Elkezdtem kopogtatni a padlót, rátaposni a domborulatokra, hogy valahogy megszabaduljak a rengeteg albérlőtől, de nem sikerült, sőt, amikor az ágyam felemeltem, két öreg kóbor kutya menekült ki alóla, az ágy alá pisiltek, bűz volt, rothadt és penészes volt a szőnyeg, egyszóval szörnyűek voltak az állapotok.

Ezután felmentem a fedélzetre, mert közben kiderült, hogy egy hajón vagyunk, és be akartam jelenteni, hogy leszerelek a hajóról, mert amúgy is beteg vagyok. Közben kiderült, hogy sokan akarnak leszerelni, vannak szimulánsok is, és amikor a tisztnek előadtam a mondókámat, hogy én eleve orvosilag gyógyíthatatlan betegséggel vagyok itt, és el akarok menni a hajóról a szolgálatból, csak lefitymálóan elhúzta a száját, mert férfiatlannak tartotta a lépésemet.

Magyarázat: A hajószolgálat a földi élet,  melynek nehézségei elől sokan szeretnének menekülni, de nem az az igazi megoldás.

 

Ha tanácstalan vagy álmod jelentésében, írj!


 

VISSZA

TOVÁBB